نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
لطفاً دست از سر سرگئی میلینكوویچ ساویچ بردارید!

لطفاً دست از سر سرگئی میلینكوویچ ساویچ بردارید!

 

می‌گویند هر شب در اتاق هتل محل اقامت تیم ملی صربستان با تبلتش اخبار رسانه‌ها را دنبال می‌كند. خبر كه به گوش سرمربی تیم می‌رسد به شدت عصبانی می‌شود و او را احضار می‌كند. با او صحبت می‌كند و از او می‌خواهد تبلت را تا پایان بازی‌های جام‌جهانی به او تحویل دهد. همان شب اما وقتی سر زده به اتاقش می‌رود، میلینكوویچ را در حال خواندن سرخط خبرها از طریق تلفن همراه می‌بیند. همه اینها یعنی شایعات پیرامون او تا قلب اردوی تیم ملی صربستان نیز نفوذ كرده است.

 

سرگئی میلینكوویچ ساویچ می‌تواند شكار بزرگ یوونتوس از سری آ باشد؛ اما آیا بانوی پیر برنامه‌ ویژه‌ای برای صید این شاه‌ماهی دارد؟ نخستین سنگ بزرگ پیش روی این ترانسفر بی‌تردید رقم بالایی است كه مسئولان لاتزیو از خریداران طلب كرده‌اند. اگرچه قیمت این هافبك صربستانی برای یوونتوس بسیار گران است اما قطعاً پرهزینه‌ترین خرید تاریخ این باشگاه محسوب نخواهد شد. عقاب‌ها قیمت سهمگین 110 میلیون یورویی (كه در برخی رسانه‌ها 150 و 170 میلیون نیز عنوان شده) را برای هافبك توانمند و خلاق‌شان تعیین كرده‌اند؛ رقمی كه یوونتوس تنها حاضر به پرداخت 70 میلیون آن است. هرچند غول‌های تورین می‌توانند بازیكنانی از تركیب خود را نیز به اضافه این مبلغ به لاتزیو پیشنهاد كنند اما اتمسفر غبارآلود رابطه میان لاتزیو و یوونتوس نشان می‌دهد كه كلودیو لوتیتو مدیرعامل سفید و آبی‌های رم، در چند سال اخیر تمایلی اندك برای همكاری با سیاه و سفید پوشان داشته است.

 

زِویر (خاویر) جاكوبِلی روزنامه‌نگار tuttosport نیز در گفتگو با RMC Sport به همین دگرگونی در ارتباطات میان یووه و لاتزیو اشاره كرده است:

 

همه ما از رابطه بسیار خوب این دو باشگاه در گذشته خبر داریم. اما آن روزهای خوب به خاطره‌ها پیوسته و كمتر كسی است كه از دور بودن لوتیتو و ماروتا با یكدیگر خبر نداشته باشد. رقم بالای آبی‌‌پوشان پایتختِ ایتالیا برای میلینكوویچ ساویچ هرگز به معنای فروشی نبودن این بازیكن نیست و آنها خوب می‌دانند كه بعد از بازگشت او از رقابت‌های جام‌جهانی چاره‌ای برای انتقال او به باشگاهی بزرگ نخواهند داشت. از سوی دیگر نیز هرچند به نظر می‌رسد رقم ساویچ برای یووه بالا باشد اما اگر تمایلی برای جذب این بازیكن در میان آنها وجود داشته باشد، پیدا كردن راه‌حلی برای انتقال این بازیكن به تورین، كاری دشوار برای بیانكونری‌ها نخواهد بود.

 

از سوی دیگر اتیلیو لومباردو وینگر سابق یووه و لاتزیو در گفتگو با radioincontroolympia با اشاره به ویژگی‌های منحصربه فرد سرگئی میلیكوویچ ساویچ هافبك 23 ساله لاتزیو و تیم ملی صربستان گفته است:

 

به نظر می‌رسد توجهات به سمت او جلب شده و اتفاقاتی در راه است. (خنده) با اینكه اخبار رسانه‌ها نشان می‌دهد او در تابستان از لاتزیو به باشگاهی دیگر منتقل شود اما بعید نیست كه یك فصل دیگر نیز در این تیم بماند. او بازیكنی است كه می‌تواند به مثابه موتور محركه یك تیم باشد. اصلاً او به دنیا آمده تا بهترین باشد. جدایی میلینكوویچ از لاتزیو شاید برای او پول بیشتر و آینده‌ای هیجان‌انگیز داشته باشد اما نباید فراموش كرد هنوز هیچ صحبتی در خصوص خروج از لاتزیو نگرفته است و فعلاً خود را برای درخشش در جام‌جهانی آماده می‌كند.

 

 

در عین حال رسانه‌های ورزشی كشور صربستان نیز روز گذشته با اشاره به بررسی درخواست‌های انتقال این بازیكن توسط ماتیا كژمان مدیر برنامه‌های میلینكوویج ساویچ؛ تأكید كرده‌اند او سال آینده در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهد كرد و از باشگاه‌های یوونتوس، منچستر یونایتد و پاریسن‌ژرمن به عنوان گزینه‌های نهایی او برای ترانسفرِ تابستانی نام برده‌اند.

 

شایعات فراوان در خصوص این بازیكن ملی‌پوش حتی واكنش ملادن کستایجچ سرمربی تیم ملی صربستان را نیز در پی داشته است. او كه در كنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار دوستانه در مقابل بولیوی مقابل خبرنگاران قرار گرفته بود با اشاره به طوفانِ خبری كه در رسانه‌ها بر سر تیم آینده سرگئی میلینكوویچ ساویچ در حال جریان است از همه رسانه‌ها خواست تا به این روند خاتمه دهند:

 

از همه رسانه‌های ورزشی تقاضا می‌كنم با انتشار این اخبار به او فشار نیاورند و اجازه بدهند او با تمام تمركز در تیم ملی ایفای نقش كند. مطمئن باشد پس از بازی‌های جام‌جهانی او بهترین تصمیم را خواهد گرفت. لطفاً فعلا دست از سر او بردارید!

 

سرگئی میلینكوویچ ساویچ كه تا سال 2022 با باشگاه لاتزیو قرارداد دارد پس از درخشش در تركیب این تیم در رقابت‌های فصل 2017‐2018 سری آ در كانون توجهات باشگاه‌های بزرگ اروپا؛ مخصوصاً یوونتوس قرار گرفته است. او كه یكی از بازیكنان ثابت لاتزیو در سه فصل گذشته بوده، 122 بار با لباس عقاب‌ها به میدان رفته و 25 بار نیز برای این تیم گلزنی كرده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: